Adıyaman’da Ekosistemin Korunması İçin Bin Keklik Doğaya Salındı
Adıyaman’da Ekosistemin Korunması İçin Bin Keklik Doğaya Salındı
Adıyaman’da Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında, kene ve süne gibi tarımsal zararlılarla biyolojik mücadeleye katkı sağlamak ve ekosistemi güçlendirmek amacıyla 1000 keklik doğaya salındı. Beş farklı noktada gerçekleştirilen salımın, bölgedeki doğal dengenin korunmasına ve biyolojik çeşitliliğin artırılmasına katkı sunması hedefleniyor.

Adıyaman’da doğal dengenin korunması, tarımsal zararlılarla biyolojik mücadeleye destek olunması ve yaban hayatının güçlendirilmesi amacıyla önemli bir çevre çalışması hayata geçirildi. Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen program kapsamında 1000 adet keklik, Adıyaman’ın farklı bölgelerinde doğal yaşam alanlarına bırakıldı.
Beş Farklı Noktada Doğaya Bırakıldı
Gerçekleştirilen çalışma çerçevesinde keklikler, Adıyaman merkez köylerinin yanı sıra Sincik ve Gölbaşı ilçelerinde belirlenen toplam 5 ayrı noktada doğayla buluşturuldu. Uzmanlar eşliğinde yapılan salım işleminin, bölgedeki ekosistemin güçlendirilmesine katkı sunması hedefleniyor.
kekliklerin özellikle kene, süne, yaprak bitleri ve çeşitli böcek larvaları gibi tarıma zarar veren canlılarla beslenerek doğal bir denge unsuru oluşturuyor. Bu sayede kimyasal mücadeleye duyulan ihtiyacın azalması ve ekolojik dengenin korunması amaçlanıyor.
Vali Küçük: “Doğal Dengeye Önemli Katkı Sağlayacak”
Programa katılan Adıyaman Valisi Abdullah Küçük, yapılan çalışmanın hem doğa hem de tarımsal üretim açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Vali Küçük açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Doğaya salınan keklikler özellikle yaprak bitleri, böcek larvaları ve tarımsal üretime zarar veren diğer omurgasızlarla beslenerek bu canlıların popülasyonlarının doğal yollarla kontrol altında tutulmasına katkı sağlayacaktır. Böylece hem doğal yaşamın korunmasına hem de tarımsal verimliliğin desteklenmesine önemli ölçüde katkı sunulmuş olacaktır.”
Küçük, gerçekleştirilen çalışma ile Adıyaman’ın biyolojik çeşitliliğinin artırılmasının hedeflendiğini belirterek, doğaya bırakılan 1000 kekliğin ekosistem üzerinde uzun vadede olumlu etkiler oluşturacağına inandıklarını ifade etti.
Avcılara Uyarı: “Koruma Altındaki Türlere Dikkat”
Vali Küçük, açıklamasında avcılara da önemli uyarılarda bulundu. Doğaya salınan kekliklerin korunması gerektiğini vurgulayan Küçük, bu hayvanların avlanmasının yasak olduğunu hatırlattı.
Belirlenen kurallara uymayan kişiler hakkında idari ve yasal yaptırımlar uygulanacağı biliniyor, doğaya bırakılan kekliklerin korunmasının ekolojik sürdürülebilirlik açısından kritik öneme sahiptir.
Bu tür çalışmaların yalnızca kısa vadeli zararlı kontrolü değil, aynı zamanda doğal yaşam zincirinin güçlendirilmesi açısından da önemlidir. Kekliklerin doğaya uyum sağlamasıyla birlikte bölgede hem biyolojik çeşitliliğin artması hem de tarımsal üretimde doğal dengenin desteklenmiş oluyor.
Adıyaman HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.